Naši savjeti za ispravnu oralnu higijenu

Poznato je kako su ispravna higijena i redoviti odlasci doktoru dentalne medicine dobitna kombinacija za dentalnu prevenciju. No postoji i niz navika koje mogu pomoći u održavanju zdravlja zuba, a koje možete vrlo jednostavno provoditi svakodnevno. Saznajte što možete poduzeti za vaše dentalno zdravlje, svakodnevno, kod kuće ili vani, jer upravo male stvari postepeno donose velike promjene.

Higijena? Da, ali na pravilan način

U većini slučajeva, osim ako ne bolujete od određenih bolesti, zube je potrebno prati dva puta dnevno, i te ne previše žustro, ali u trajanju od tri minute. Netko će za to koristiti pješčani sat ili budilicu, dok će drugi vrijeme namjestiti na električnim četkicama. Osim toga, preporučamo korištenje mekane četkice za zube s malom glavom, kakve su efikasnije od mnogih modernih i skupih četkica koje često vidimo u reklamama. Uz četkanje, poželjno je koristiti zubni konac i tekućinu za ispiranje, makar prije spavanja.

Naučite i djecu kako i kada prati zube, pa će ta navika postati sastavni dio svakodnevice.

Ako zbog nekog razloga ne možete oprati zube tijekom dana, obavezno to učinite prije spavanja, kako biste uklonili sve bakterije koje su se na zubima nataložile tijekom dana. Naime, tijekom noći, zbog smanjene proizvodnje sline, zubi su podložniji opasnostima koje stvaraju bakterije. Izvan kuće, odlična je zamjena četkici za zube žvakaća guma sa xilitolom.

Koliko je često potrebno odlaziti na kontrole kod doktora dentalne medicine?

Svatko od nas ima posebni ritam, koji ovisi o dentalnim problemima, stoga je odgovor na ovo pitanje individualan. No u većini slučajeva, redovite bi kontrole trebalo raditi barem jednom godišnje, a poželjno bi bilo dva puta. Doktor neće svaki put započinjati neki tretman, no imat će priliku reagirati na vrijeme ukoliko uoči simptome neke bolesti, koje vi možda ne biste primijetili, a na ovaj će se način maksimalno umanjiti moguća oštećenja.

Osim toga, katkad će tijekom redovitih pregleda biti potrebno očistiti zubni kamenac, što je ključno za zdravlje desni.

Dobre navike koje štite zube i štošta drugo

Opće je poznato da pušenje šteti zdravlju, no možda je manje znano da ono šteti i zubima. Naime, osim što im daje žućkastu boju, pušenje šteti desnima, stoga je česta praksa savjetovati smanjenje pušenja pacijentima koji se žele podvrgnuti implantološkim tretmanima, dok je nakon ovog zahvata prestanak pušenja obavezan. Određena hrana i napitci, kao što su kava ili čaj, također pospješuju tamnjenje zuba, pa je i u ovom slučaju poželjna umjerenost. Kada je hrana u pitanju, dežurni krivci za dentalne probleme nisu samo slatkiši, već i vrlo kisela hrana koja može oštetiti caklinu, te vrlo tvrde namirnice, koje mogu dovesti do oštećenja zuba ali i desni.

Pokušajte se odviknuti i od griženja noktiju ili raznih predmeta (možda vam čep kemijske zvuči poznato?), jer te navike mogu stvoriti mirko lezije na caklini, čime se na površini zuba stvaraju rizične zone. Nadalje, pokušajte izbjegavati često konzumiranje grickalica i zalogajčića tijekom cijelog dana, jer osim što su loši za vašu liniju, loši su i za zube, koji su tako stalnu u doticaju sa šećerom, kiselinama i ostacima hrane.

Za kraj, podsjećamo vas kako je važno otići doktoru dentalne medicine čim osjetite i najmanju bol ili primijetite neku promjenu, jer ćete jedino tako biti sigurni o čemu se radi i pravovremeno započeti terapiju.










Zatraži neobvezujuću ponudu